نقش آيكن ها در جذابيت طراحي سايت

۳۷ بازديد

نقش آيكن ها در جذابيت طراحي سايت

 

بعد از ورود مخاطب به سايت شما، ظاهر وبسايت اولين چيزي است كه مورد توجه قرار ميگيرد و گاهي اوقات ممكن است ظاهر سايت شما به حدي براي كاربر خسته كننده و تكراري باشد كه علاقه ايي به گشت و گذار در آن نداشته باشد. براي داشتن سايتي زيبا استفاده بجا و مناسب از آيكن ها يك راه كاربردي است . در ادامه با ما همراه باشيد تا به شما بگوييم كه چگونه به كمك آيكن ها سايت كاربرپسند و كاربردي داشته باشيد.

1. در تعامل با مشتري خلاق باشيد
شما مي توانيد با طراحي تعدادي آيكون جذاب، مخاطب را به گذراندن زمان بيشتري در سايت تان ترغيب كنيد. مشتري براي خريد كالا يا دريافت خدمات به سايت هاي اينترنتي مراجعه مي كند. حالا با كمي خلاقيت مي توانيد مشتريان را تشويق كنيد كه سايت شما را از بين وب سايت هاي متعدد انتخاب كنند. طراحي پورتال

براي اين كار بايد آيكون ها را به نحوي طراحي كنيد كه مشتري را به تعامل بيشتر تشويق كند. توجه كنيد كه استفاده از آيكون ها به مكان و موقعيت خاصي محدود نمي شود. نماد هاي روتين و معمول، جذابيتي براي جلب نظر مخاطب ندارند پس از يك زاويه ديگر به مسائل نگاه كنيد و طرحي بدهيد كه مخاطب تا به حال شبيه آن را نديده باشد. درسته كه خلاق بودن هيچ وقت كار ساده اي نبوده اما به خاطر داشته باشيد يك طرح جالب، هميشه تو ذهن مي ماند. اين مورد را هميشه به خاطر داشته باشيد كه مشتري، شما را تنها به دليل وجه تمايزي كه با سايرين داريد انتخاب مي كند. طراحي سايت وردپرس    

2. استفاده از آيكون ها در فهرست
به منظور بازاريابي و فروش بيشتر، سعي كنيد ويژگي هاي منحصر به فرد خود را به شكل مناسب و جذابي فهرست كنيد. اين كار را مي توانيد با استفاده از آيكون هاي جذاب و با كمك روندهاي رايجي كه در طراحي سايت به كار ميروند انجام بدهيد. فهرست ها معمولا ملال آور و خسته كننده هستند بنابراين افزودن آيكون مي تواند به فهرست ويژگي ها، ظاهر جذاب تري بدهد.

3. استفاده مناسب از انيميشن ها
لزومي ندارد هميشه آيكون ها ثابت و ايستا باشند، مي توانيد براي افزايش بهره وري يك آيكون، آن را متحرك طراحي كنيد. اين كار تاثير شگفت انگيزي در جلب توجه مخاطب دارد. قبل از آنكه آيكون مد نظرتان را متحرك كنيد، ابتدا بر هدفي كه در ذهن داريد تمركز كنيد و مطمئن بشويد كه انجام اين كار لازم هست يا نه. مورد ديگري كه حتما بايد به آن توجه كنيد، رعايت تناسب سايت و حد اعتدال در به كار بردن انيمشن هست. تصاوير گرافيكي متحرك اگر بيش از حد تكرار بشوند نه تنها تاثير مثبتي در طراحي سايت ندارند بلكه تمركز مخاطب را هم از بين مي برند. قيمت طراحي سايت

4. با در نظر گرفتن آيكون مناسب، خدماتي كه ارائه مي دهيد را متمايز كنيد
استفاده از آيكون ها در طراحي سايت نه تنها جذابيت ظاهري دارد بلكه خوانايي متن را هم افزايش مي دهد. با اين وجود، مطمئن شويد آيكوني كه طراحي كردهايد، با محتوا صفحه ارتباط دارد و سعي كنيد تا جايي كه امكان دارد از طرح هاي ساده و مينيمال استفاده كنيد. قبل هر كاري بايد زمينه اي كه مي خواهيد با آيكون، آن را معرفي كنيد بشناسيد و در ادامه به يافتن ايده مناسب براي طراحي فكر كنيد، از رنگ گرفته تا سبك بايد قبل از پياده سازي كاملاً مورد بررسي و ارزيابي قرار بگيرد.

5.
منوي سايت
نظر طراحان و توسعه دهندگان مختلف در اين مورد متفاوت است، اما مي تواند از آيكون، در منوهاي سايت استفاده كنيد. شما مي توانيد طرح ها و شكل هايي كه جذاب به نظر مي رسند را با هم تركيب كنيد تا ظاهر جذاب تري براي طراحي سايت تان ايجاد كنيد. اين كار تقريباً كل وب سايت شما را منحصر بفرد مي كند.

6. چرا بعضي از گزينه هاي فهرست آيكون ندارند؟
در فهرست سايتي كه محصولات و يا خدمات متعددي ارائه مي كند، تمامي آن ها بايد يك آيكون منحصربفرد داشته باشند. فرض كنيد چند مورد در فهرست محصولات، بر خلاف ساير كالا ها آيكون نداشته باشند. احتمالا اين حس به شما دست مي دهد كه اين محصول بخصوص آن قدري كه بايد، اهميت نداشته كه براي همه محصولات آيكون طراحي شده به جز اين! به اين نكته در طراحي سايت حتما دقت كنيد چون اشتباهاتي از اين دست زياد تكرار مي شوند. طراحي سايت اختصاصي  

 

7. جايگذاري
بسته به اينكه هدف از استفاده يك آيكون چيست، بايد آن را در موقعيت مناسبي قرار بدهيد. آيكون ها هميشه كاربر پسند هستند به همين خاطر استفاده از آن ها در وبسايت ها رواج داره و از محبوبيت بالايي برخوردار هستند و به نظر مي رسد كه هميشه جذابيت دارند؛ بنابراين سعي كنيد در طراحي آيكون كمي خلاقيت به خرج بدهيد. آيكون ها را در ستون جانبي، هدر، فهرست ويژگي ها، يا حتي اگر با كسب و كارتان تناسب دارد، در عناوين استفاده كنيد.

نتيجه گيري
قبل از طراحي آيكون سايت، مطمئن شويد كه مسير درست را دنبال مي كنيد. در اين زمينه مي توانيد از متخصصان حرفه اي طراحي آيكون هم كمك بگيريد و مطمئن باشيد كه نتيجه مناسبي خواهيد گرفت. سعي كنيد كار منحصر به فردي را از خود به نمايش بگذاريد و نسبت به سايرين عملكرد بهتري داشته باشيد تا بهترين نتايج را كسب كنيد.

  1. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  2. https://mahsaweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  3. https://mahsaweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  4. https://mahsaweb.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  5. https://mahsaweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  6. https://mahsaweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  7. https://samyarweb.namablog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  8. https://samyarweb.namablog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  9. https://samyarweb.namablog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  10. https://samyarweb.namablog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  11. https://samyarweb.namablog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  12. https://mahsaweb.namablog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  13. https://mahsaweb.namablog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  14. https://mahsaweb.namablog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  15. https://mahsaweb.namablog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  16. https://mahsaweb.namablog.net/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  17. https://webkaran.namablog.net/Post/1/Sports-site-design.html
  18. https://webkaran.namablog.net/Post/9/Industrial-site-design.html
  19. https://webkaran.namablog.net/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html

https://webkaran.namablog.net/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html

جزئيات ISO 9001

۳۹ بازديد

جزئيات ISO 9001

استاندارد واقعي و رسمي ISO 9001 كه توسط ISO تعريف شده است به 10 بخش تقسيم مي‌شود.

 

گوشت استاندارد در هفت بخش گذشته يافت مي‌شود ، بنابراين سه مورد اول فقط در اينجا پوشش داده مي‌شوند. من مطالب هر يك را در زير خلاصه كرده‌ام.

 

بخشهاي 1 ، 2 و 3: مقدمه ، منابع و تعاريف

سه بخش اول عمدتاً مقدماتي است و شامل اطلاعات كلي درباره اهداف سازمان و همچنين ارجاع به اصطلاحات و تعاريف ISO است.

 

به خاطر اين مقاله ، و به منظور درك روند صدور گواهينامه ISO ، مهم نيست.

 

بخش 4: زمينه سازمان

اين بخش به تلاش براي درك سازمان در شرايط فعلي آن مي‌پردازد. از اين نظر ، متن به موضوعات داخلي و خارجي اشاره دارد كه مي‌توانند جهت استراتژيك را تحت تأثير قرار دهند و همچنين ليستي از ذينفعان و سهامداران.

 

اين زمينه همچنين شامل دامنه سيستم مديريت كيفيت ، ازجمله ليست كاملي از رويه‌هاي شركت است.

 

بخش پنجم: رهبري

اين امر در درجه اول به تعيين نقش تصميم گيرندگان مختلف در طراحي و اجراي سيستم مديريت كيفيت مربوط مي‌شود.

 

معمولاً ليستي از افراد مرتبط را به همراه نقش و مسئوليت‌هاي آن‌ها و نحوه در نظر گرفتن آن‌ها از اجراي سيستم مديريت كيفيت در بر مي‌گيرد.

 

اين بخش بايد تعهد مديريت را براي اطمينان از رضايت مشتري ، تعريف مشخص سياست كيفيت و نقشها و مسئوليتهاي مختلف مربوط به سيستم مديريت كيفيت در كل سازمان را مشخص كند.

 

بخش 6: برنامه ريزي

وظيفه اين بخش شناسايي دقيق خطرات و فرصتهاي اجراي سيستم مديريت كيفيت و همچنين اهداف روشن براي بهبود و برنامههاي دستيابي به اين اهداف است.

 

گنجاندن تجزيه و تحليل SWOT در اين بخش براي همسويي اهداف بهبود با خطرات و فرصت‌هاي موجود مفيد است.

 

بخش 7: پشتيباني

اين پشتيباني عمدتاً بر مديريت و تخصيص منابع در طراحي و اجراي سيستم مديريت كيفيت متمركز است.

 

اين شامل منابع انساني ، ساختمان‌ها ، زيرساخت‌ها ، محيط‌هاي تجاري ، دانش سازماني ، و نظارت و رديابي منابع است.

 

علاوه بر اين ، اسناد و سوابق مورد نياز براي تمام عمليات در سازمان معمولاً در اينجا مشخص مي‌شود.

 

بخش 8: روند كار

اين بخش همه موارد مربوط به برنامه ريزي و انتشار محصولات يا خدمات درون سازمان شمارا شامل مي‌شود.

 

اين شامل الزامات برنامه ريزي ، الزامات ويژگي محصول ، طراحي محصول ، بررسي و هرگونه فرآيند اضافي مرتبط با خدمات است.

 

بخش 9: ارزيابي عملكرد

با اين كار همه موارد لازم براي تحليل عملكرد سيستم مديريت كيفيت توضيح داده خواهد شد.

 

اين شامل رديابي و ارزيابي پارامترهاي فرآيند ، شناسايي و ارزيابي رضايت مشتري ، انجام مميزي عملكرد داخلي و بررسي مستمر خود سيستم مديريت كيفيت است.

 

بخش 10: بهبود

آخرين بخش تمام مواردي است كه براي بهبود مستمر سيستم مديريت كيفيت لازم است.

 

اين شامل ارزيابي عمليات و انجام اقدامات اصلاحي براي افرادي است كه بي اثر تلقي مي‌شوند.

 

به‌عنوان‌مثال ، اگر از نرم افزار BPM مانند پردازش خيابان استفاده مي‌كنيد ، اين ممكن است به اين صورت باشد كه تعيين مي‌كند آيا مي‌توان از ويژگيهاي الگوي چك ليست مانند منطق شرطي يا سررسيدهاي ديناميكي براي اتوماسيون بخشهايي از فرآيند استفاده كرد.

http://www.wdir1.com/link/221361/%da%af%d9%88%d8%a7%d9%87%db%8c%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%87-%d8%a7%db%8c%d8%b2%d9%88-%da%a9%d9%87-%d9%85%db%8c%da%af%d9%86-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82%d8%a7-%da%86%db%8c%d9%87